Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
V pekný, ale chladný piatkový jesenný večer sa do stiesnených priestorov klubu Cassbar postupne - za zvukov punkového koncertu v neďalekom Collosseu - vtrúsila necelá stovka fanúšikov extrémnych tónov. Ľudia prišli na koncert, ktorý zorganizovali chlapi z kapely OBLITERATE za účelom pokrstenia ich aktuálneho albumu „Superboring“. Ako hostí si na túto slávnostnú udalosť pozvali Trnavákov FISH ART COLLECTION.
Večer otvorili Trnavčania tvrdením, že oni sa volajú TOUCH MY TRALALA a prišli zahrať zopár coverov od FISH ART COLLECTION, pričom svoj set spustili niečo po pol ôsmej a pekne zostra. Priznám sa, že som ich tvorbu doteraz nesledoval, čo po tomto zoznámení s kapelou zjavne zmením. Ich nie veľmi dlhý set u mňa zabodoval živelnosťou a zjavnou radosťou, ktorá z pódia doslova sálala.
Krátke prestávky medzi skladbami okorenil decentným humorom frontman skupiny Peter Hija (GOD DEFAMER, DIE PROUD), ktorý doslova vytŕčal ako svojim výkonom, tak aj svojou postavou - nad davom sa jeho telesná schránka čnela aj vtedy, keď stál pod pódiom, čo mimochodom bolo skoro neustále, vzhľadom na rozmery pódia. Počas jednej z prestávok medzi skladbami podaroval chalanom z OBLITERATE fľašu vaječného likéru s približne týmito slovami: „Keď sme sa dopočuli, s čím chcete krstiť váš album, nemohli sme to nechať tak a preto sme vám doniesli liter trnavského geňa.“
FISH ART COLLECTION sa hudobne pohybujú viac-menej v hardcorových vodách, pričom sa do svojej tvorby neboja primiešavať aj vplyvy pochádzajúce z iných hudobných štýlov ako death metal, grind core, atď. Ak by som mal ich tvorbu porovnať s nejakou známejšou kapelou, tak snáď s Američanmi NORMA JEAN.
Svoju show Trnaváci ukončili interesantnou skladbou „Poison“, ktorý konečne roztancoval aj viac ľudí pod pódiom. Škoda len, že ich táto skladba náročná na rýchlosť, presnosť i frázovanie pripravila aj o posledné zvyšky síl, a tak aj napriek požiadavkám publika už nevládali pokračovať. Predsa len, v natrieskanom Cassbare bola aj napriek zapnutej klimatizácii doslova nedýchateľná atmosféra.
Giglist FISH ART COLLECTION: Whisper In Terror, Summer Deceives, Little Match Girl (part 1), Little Match Girl (part 2), Dancer On The Rocks, Hangover Of Life, Best Solutions, Poison
Môj príchod na akciu sprevádzali zmiešane pocity. Určite som sa tešil, OBLITERATE som doma nevidel hrať už poriadne dlho a vo väčšine prípadov patria koncerty pred domácim publikom k tým vydarenejším. Zároveň som bol aj mierne nervózny, pretože ma chlapi požiadali, aby som ich najnovšiu nahrávku uviedol do života a pokrstil ju. No a nakoniec som sa aj trochu bál. Približne pred mesiacom som videl OBLITERATE hrať na jednom festivale v Sabinove a ich vtedajší výkon sa nedal označiť ako stopercentný. Či to vtedy bolo spôsobené únavou členov kapely alebo slabou návštevnosťou akcie, to netuším, v každom prípade som veril, že výkon i atmosféra v Cassbare budú na omnoho vyššej úrovni. A boli...
Priestor pred pódiom znova o niečo zhustol, vďaka tomu bolo zase o niekoľko stupňov teplejšie i nedýchateľnejšie a presne v takejto atmosfére po krátkom intre spustili OBLITERATE svoj post-grindový náter. Hneď na úvod odpálili hitovice „00110000“ a „Freefall Society“ zo „Superboring“. V drvivej väčšine sa logicky hralo z aktuálneho albumu, ale odznelo aj niekoľko zásekov z toho predchádzajúceho.
Čo bolo ale oveľa dôležitejšie? Fakt, že skupina išla od prvej sekundy ako švajčiarské hodinky. Bolo vidno nielen snahu odohrať čo najlepšiu show, ale z kapely hlavne doslova sálali profesionalita, nadšenie a uveriteľnosť.
Celá akcia bola zvučená len z pódiovky a aj napriek tomu sme sa dočkali výborného zvuku, ktorý bol mnohokrát lepší ako z profesionálneho PA-čka. V tak malom klube so zvukom len z pódiovky nebol problém. Čo ale mierny problém bol, bola statickosť publika. Sčasti za to mohli stiesnené priestory, zčasti horúčava a možno aj fakt, že produkcia kapely sa hodí skôr na počúvanie a pozerania ako na skákanie. No aj napriek tomu bolo vidno, že v klube vládne výborná atmosféra, ľudia kričali, kývali hlavami i tlieskali doslova o dušu a nakoniec došlo aj na pár stagediverských pokusov.
Tesne pred koncom show poskytol svoju výpomoc kapele v skladbe „Superboring“ aj na krstenom albume hosťujúci Peter Hija a hneď na to sa pod pódiom stretli až traja speváci: frontman OBLITERATE Gabo, už vyššie spomínaný Peter a Lenka Pavúková (CHORÉ VRANY), aby si spolu zanôtili v „Circles In The Dust“.
Na záver OBLITERATE dorazili publikum dvojicou skladieb z albumu „Something Wrong“, ktorými definitívne ukončili skvelé a strhujúce vystúpenie skupiny oslavujúcej „narodenie“ jej spoločného diela.
Giglist OBLITERATE: 00110000, Freefall Society, Generation Deja-vu, Seven Days To Arrival, Mostly Harmless, Something Wrong, Petrolocracy, Tiesaurus, Superboring, Circles In The Dust, Moving Targets, Run It For Real
Ilustračné fotografie: archív OBLITERATE
Krst albumu prebehol asi v polovici setu, po skladbe „Mostly Harmless“
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.